NEFs forbrukerrådgiver for bolighandelen opplevde rekordtrafikk i august. 122 henvendelser i august er ny rekord med god margin.
Etter en litt rolig vinter tok trafikken inn til Forbrukerådgiver Carsten Pihl seg opp på våren og forsommeren. Og etter sommerferien har det tatt helt av. 122 henvendelser fra forbrukere ble det i august. Til sammenligning var det 71 henvendelser i juni måned.
Trafikkøkningen skyldes blant annet godt arbeid med å gjøre forbrukersidene på nef.no/forbruker godt synlig for søk. I tillegg har det vært brukt noe målrettet markedsføring på Facebook mot boligkjøpere, boligselgere og førstegangskjøpere.
Budrunde og overtagelse
Budrunden og overtagelse var de store temaene fra innringerne. Og august var også den første måneden da flere kvinner enn menn ringte inn.
Mer om henvendelsene kan du se i infografikken under!
Lurer du på noe? Kontakt forbrukerrådgiveren for bolighandelen på nef.no/forbrukerådgiveren