Den oppdaterte utgaven av det norske proptech-kartet ble i dag presentert på et digitalt frokostmøte. Det oppdaterte kartet med lenker til selskapene finner du her. I 2016 publiserte NEF den første utgaven av det norske proptech-kartet. Siden den tid har mye skjedd innenfor eiendom og teknologi. I 2019 gjorde vi store justeringer på kartet da vi så nærmere på alt som hadde skjedd innen…
Hvem vil by?
- Av: Redaksjonen
- 16. februar 2022
- partnerannonse, proptech

Partnerannonse
Hva om det var mulig i større grad å vite hvem som kommer til å by på en eiendom? Inviso Media endrer spillereglene med sitt nye AIM produkt innen adtech segmentering!
Av: Nina Kormilitzine, INVISO MEDIA AS
Da Covid 19 traff Norge og eiendomsbransjen, tok Inviso Media et strategisk valg som skulle vise seg å revolusjonere dagens segmenteringsmetoder for digital markedsføring av eiendom. Tiden som ble frigjort fra kundemøter og salg ble brukt til utvikling av et helt nytt digitalt annonseprodukt for eiendom.
I 2020 inngikk Inviso Media et samarbeid med Innovasjon Norge og Prognosesenteret med formål å undersøke hypotesen “Kan historisk og aggregert eiendomsdata bidra til å identifisere grupper i befolkningen?” Resultatet ble en unik segmenteringsmetode som predikerer hvem som mest sannsynlig kommer til å legge inn bud på en bolig.
Eneste leverandør
Som eneste leverandør i Norge tilbyr Inviso Media AIM – aggregert intelligent markedsføring. Metoden er utviklet i samarbeid med prognosesenteret og Innovasjon Norge.
En av de Norges mest kjente merkevarer innen eiendomsmegling har gått for denne løsningen i alle sine mediepakker på landsbasis. AIM kombinert med kundens egen data har bidratt til bedre treffsikkerhet i markedet. Inviso Media sitt kundeløfte er at du skal til enhver tid være sikret den beste mulige markedsføringen av ditt objekt.
Teamet som er sentralisert i Oslo sentrum jobber daglig med å optimere samtlige kampanjer for alle aktive kunder i databasen. Å gjennomgå en pandemi – både i og utenfor eiendomsbransjen har vist hvor viktig det er å ha kontakt med kundene over tid, og å lytte til deres behov i en bransje som gjennomgår store digitale endringer i et raskt tempo.
Kanaluavhengig og tilpasset de nye markedsføringsreglene
Inviso Media er en kanaluavhengig leverandør innen digital markedsføring av eiendom og har siden 2016 jobbet kontinuerlig med utvikling av egen adtech-platform IMMP (Inviso Media marketing platform) – i skrivende stund har selskapet kjørt over 100.000 annonser gjennom plattformen. Forretningsmodellen til Inviso Media baserer seg på en unik kombinasjon av kunstig og gunstig intelligens, og skal vi tro daglig leder Nina Kormilitzine, er dette en oppskrift som vil være relevant også i tiden fremover.
– Vi jobber fortsatt manuelt i de ledd vi mener det ikke er gunstig å automatisere, og som kanaluavhengig leverandør vet både vi og kunden at vårt produkt innehar den optimale mediemixen. Som tidligere megler er det veldig tilfredsstillende å jobbe med utvikling av nye digitale produkter som forenkler meglers hverdag og frigjør tid til det som er deres aller viktigste funksjon : nemlig rådgiverrollen!, sier Nina Kormilitzine.
De nye Facebook reglene for segmentering har gitt mange Eiendomsmeglere hodebry, og samtlige leverandører innen adtech har blitt tvunget til å tenke nytt. Ved å benytte AIM får man en kvalifisert metode for å identifisere interessenter for en spesifikk boligtype. Det innebærer at AIM kan allokere markedsføringsbudsjettet på en mest mulig effektiv måte, ved å rette annonser mot de som har stor sannsynlighet for å legge inn bud på en gitt bolig.
– For selger vil dette bety at din bolig vises til de som statistisk sett har størst sannsynlighet for å være på utkikk etter akkurat din type bolig, sier fagsjef Inviso Media, Julie Kaardal Lepsøe.
Som Fagsjef for Inviso Media har målet med AIM vært å tilrettelegge for en 100% compliant GDPR strategi med innovasjon i fokus. Metoden er utviklet nettopp for å kunne kjøre effektiv markedsføring mot kvalifiserte målgrupper, selv når mange av de tradisjonelle sporingsmetodene som tidligere var mulige nå forsvinner. AIM bruker aggregerte offentlige data satt i system for å identifisere mønstre og adferd. Dette gjør det mulig for Inviso Media å identifisere målgrupper på en treffsikker måte uten å kollidere med dagens GDPR reglement. Metoden er compliant i dag og fungerer i alle digitale kanaler hvor det er mulig å definere alder og område for den relevante målgruppen.
Nye vertikaler for AIM

Lasse Solberg leder den nye kommersielle satsningen til Inviso, Inviso Commercial, som fokuserer på visuelle tjenester til ulike markeder som har behov for å øke kvaliteten på presentasjon, beslutningsstøtte og kundekonverteringer. Inviso Media AIM er en naturlig forlengelse av denne ekspansjonen innen distribusjon av visuelle tjenester.
– Nå har vi vi sett den klare effekten av AIM på bruktbolig og beveger oss over i utleiemarkedet, samt nybygg og næring hvor vi allerede er en etablert aktør. Vi tilbyr også standardiserte pakker som baserer seg på vår solide bransjekunnskap, samt facebook sine forbedrede algoritmer – disse er tilpasset mer prissensitive markeder med høyere volum. Ambisjonene for 2022 og fremover tar oss videre til det skandinaviske eiendomsmarkedet, og vi ser også andre spennende vertikaler som reiseliv, sier Lasse Solberg.
– Det hjelper for eksempel lite å ha den flotteste virtuelle 3D touren av ditt hotell hvis du ikke når ut til målgruppen med det. Å kunne tilby det beste innen målrettet digital markedsføring er derfor et stort pluss for oss når vi går inn i disse markedene.
Inviso gjenbruker eksisterende produksjonsrigg, som gjennom 20 år er optimalisert for å kunne håndtere store oppdragsmengder, og gjennomfører 40.000 foto-oppdrag hvert år. Med denne modellen i bunn og viten om at kundebehovene innenfor de fleste segmentene har mange likhetstrekk, vil en Nordisk satsing være svært tilgjengelig for Inviso og Inviso Media i tiden som kommer.
Relaterte Artikler
-
Det norske proptech-kartet 2021
-
Proptech på agendaen
På proptech-konferansen i regi av Norges Eiendomsmeglerforbund og Forum for Næringsmeglere, fikk tilhørerne nye kunnskaper om hva skjer av teknologisk utvikling på det norske eiendomsmarkedet. Dagen var sammensatt av en rekke foredrag av ledere i selskaper som i det daglige jobber med løsninger for å endre eiendomsmarkedet i Norge til det bedre for både private og profesjonelle aktører. Vi fikk blant annet et innblikk…
-
Digital oppdatering for mai: Nytt proptech-kart, robotvisning, portal skal kjøpe boliger og har Google laget budroboten?
7 ting å vite om Proptech og fremtidens bolighandel for mai 2018. Blant annet om oppdatert proptech-kart, snakkende boliger og budroboter? Av: Carsten Henrik Pihl, analyseansvarlig og forbrukerrådgiver i NEF 1. Oppdatert proptech-kart Vi har oppdatert proptech-kartet. Noen nye og spennende selskap har kommet inn. Et par har gått ut: Nye: Vendu.ai - norsk ai-initiativ som bruker maskinlæring for å lese takstrapporter og fremstille…
-
Over 30 nye selskaper på det oppdaterte proptech-kartet
Megatrendene effektivisering og bærekraft blir reflektert i det oppdaterte utgaven av Det norske proptech-kartet. Det store flertallet av de nye selskapene som ble tatt inn i kartet som ble oppdatert 1. desember, hadde en eller annen tilknytning til effektivisering eller bærekraft. Dette ga seg utslag at det kom mange nye selskaper inn under kategoriene eiendomsutvikling, smarte eiendommer og eiendomsforvaltning. Noen av disse selskapene er…
-
Flere nykommere på proptech-kartet
Det er mye innovasjon innen eiendomsmarkedet og det har derfor også kommet flere nye selskaper inn på proptech-kartet til Norges Eiendomsmeglerforbund. NEFs proptech-kart fokuserer i hovedsak på firmaer som tilbyr tjenester innenfor segmentet "bolighandelen". Vi holder derfor selskaper som blant annet jobber med smarthusteknologi og næringseiendom utenfor, men det er ikke alltid lett å sette opp klare skiller, så overlappinger kan forekomme. Flere av…
-
Store endringer på NEFs proptech-kart
NEFs proptech-kart har etter en grundig gjennomgang nå blitt oppdatert. På NEFs proptech-konferanse 18. juni ble det oppdaterte proptech-kartet presentert. Hele proptech-kartet med lenker til alle selskapene, finner du her her. Et utvalg har gått gjennom det tidligere kartet, og gjort tildels store forandringer. Medlemmene i utvalget er Mikkel Nielsen (Veidekke Eiendom), Julija Pauriene (AVO consulting), Fredrik Halmøy Wisløff (Ambita), Baard Baardseth (FINN Eiendom),…
Min NEF
NEF regelverk
Flere fordeler i NEFs fordelsprogram
- Advokatfirma Arntzen de Besche
- Advokatfirmaet Grette
- Advokatfirmaet Henriksen & Co ANS
- Advokatfirma Homble Olsby
- SANDS advokatfirma
- Autogear
- Autozeek elektronisk kjørebok
- Avis Bilutleie
- Bertel O. Steen – Mercedes-Benz / Smart / Peugeot / Citroën / DS / Opel / Kia
- BMW
- Booknordics.com
- Dine Penger
- Eurocard
- Falck Redning
- Hotel Continental
- Kredinor
- Skattebetalerforeningen
- Smarthotel
- TRYG Forsikring
- Universitetsforlaget
- Verisure
For meglere
- Innmeldingsskjema
- Få ekstra stort utbytte med MNEF Pluss! En fordelaktig tjeneste for deg som allerede er MNEF og ønsker mer ut av medlemskapet
- Tilbud til fullmektiger
- Tilbud til studenter
- Fordeler
- Spar penger ved å bruke NEFs fordelsprogram!
- NEF regelverk
- Vilkår
- Styret og lokalforeningsledere
- Utmerkelser fra NEF
- NEF-HELP stipendet
- Proptech-2020
Mest populære søk
NEF på kartet

Kontakt oss
Norges Eiendomsmeglerforbund
Apotekergata 10
0180 Oslo
Telefon: 22 54 20 80
E-post: firmapost@nef.no
Ansatte: Se ansatte i NEF
Pressekontakter: Se oversikt
Innhold: Slik kjøper du bolig
Innhold: Slik selger du bolig
Siste innlegg
- Normal boligprisutvikling i september
- Ny bunn-notering for sekundærboliger rammer leiemarkedet
- Nye analyser: Markant fall i antall førstegangskjøperne og flere må kjøpe sammen
- Svak boligprisutvikling i juli
- Mekling i nybyggprosjekter – et uforløst potensial
- Viktige råd til boligkjøpere høsten 2022
- Småhusplanen: Reguleringsplan for småhus-områder i Oslo ytre by
- Utsatt plikt til veiopparbeidelse og potensielle refusjonskrav – meglers ansvar for opplysninger
- Ny turvei over fritidseiendom ikke en mangel
- Næringsmegling, god meglerskikk og merverdiavgift
- Tilgjengelighet av eiendomsdata er ikke problemet
Her finner du mer hjelp!
Les mer om disse temaene!
Siste fagartiker for eiendomsmeglere
- Mekling i nybyggprosjekter – et uforløst potensial
- Småhusplanen: Reguleringsplan for småhus-områder i Oslo ytre by
- Utsatt plikt til veiopparbeidelse og potensielle refusjonskrav – meglers ansvar for opplysninger
- Ny turvei over fritidseiendom ikke en mangel
- Næringsmegling, god meglerskikk og merverdiavgift
- Salg av eiendommer i villastrøk
- Hvorfor er det viktig at tinglyst hjemmel og reelt eierforhold stemmer overens?
- Eiendomsskatt på boliger og fritidsboliger
- Har selger opplysningsplikt om at nabo er dømt for seksuelt misbruk av mindreårige?
- Oppsplitting av eiendomshandel – tomtekjøpsavtale og byggekontrakt
NEF i nyhetsbildet
- Svekket marked for sekundærboliger 16. august 2022
- Boligkjøper trakk seg: - Dårlig meklerskikk 16. august 2022
- Kjøper trakk seg - reagerer 15. august 2022
- Finansavisen 15. august 2022
- Rekordfå sekundærboliger i landet- rammer leiemarkedet 15. august 2022
- Norges Eiendomsmeglerforbund 15. august 2022
- Putin vil knytte tettere bånd med Nord - Korea 15. august 2022
- Flere må få hjelp av foreldrene med boliglån 15. august 2022
- Ny bunn-notering for sekundærboliger: – Ganske dramatisk for Oslo, sier NEF-sjefen 15. august 2022
- Ny bunn-notering for sekundærboliger rammer leiemarkedet 15. august 2022
Pressekontakt
Pressemeldinger
Ledige stillinger
- En feil oppstod, som antagelig betyr at strømmen er nede. Prøv igjen senere.
Viktig når du redigerer profilen:
Her kan du deler av profilen din og legge til informasjon om deg. Du kan også endre passord for innlogging til Min NEF.
Her er noen små kommentarer knyttet til feltene:
Bilde: Last opp for å vises på "Finn eiendomsmegler" på NEFs forbrukersider.
Vises på Finn eiendomsmegler: Kryss av her for at du vises i eiendomsmegleroversikten for bolig/fritidsboliger på NEFs forbrukersider. (Vil være aktuelt for de fleste, men kanskje ikke for de som kun jobber administrativt, med oppgjør eller med næring.
Tittel: Velg en av våre forhåndsutfylte, eller velg "Annet" for å skrive inn egen tittel.
NB: Du skriver inn tittelen i linjen under der det står "Annet". Husk "MNEF" til slutt!
Profilsidelink: Legg inn lenken til din kontakt-/profilside hos din arbeidsgiver. Denne lenken vil vises i "Finn eiendomsmegler" på NEFs forbrukersider, slik at forbrukere kan lese mer om deg.
Andre endringer gjøres av NEF sekretariat. Send oss en epost: firmapost@nef.no