Gullmegleren er NEFs konkurranse for medlemmene. Prisen for 2018 ble delt ut torsdag under banketten på Landsmøtet i Bergen.
Det var fest og jubel da årets Gullmeglere ble kåret under banketten på landsmøtet i Bergen torsdag kveld. Her er de ulike vinnerne:
Beste markedsføring av brukt bolig

Gullmegler 2018:
Eie Eiendomsmegling Bergen Sentrum v/Eiendomsmeglerfullmektig MNEF Marte Myrene og Eiendomsmegler MNEF Eivind Kalve
For markedsføring av Øvre Blekeveien 17
Juryens begrunnelse: Dette er en historisk leilighet fra 1800-tallet, med mange muligheter. Så i stedet for å visualisere mulighetene i 3D, har man her valgt et delikat og gjennomført grep med tegninger som illustrerer løsningsforslag, med en prospekttekst som frir til potensielle kjøpere med varme og sjarm – akkurat som objektet selv.
Les også: Nytt styre valgt på landsmøtet – Kurt Buck gjenvalgt som leder i NEF
Nominert og diplom til:
Garanti Eiendomsmegling Bergen Sentrum v/Eiendomsmeglerfullmektig MNEF Hamza Y. Choudhary
For markedsføring av Olav Rustis gate 7
Juryens begrunnelse: Blant mange ordinære leiligheter på markedet, er det en kunst å skille seg ut. Det er nettopp det man har klart her, ved å gi målgruppen for leiligheten en relevant og tidsriktig opplevelse på visning. Et gatekunstgalleri ble temaet for dette objektet, som gjorde det enda mer interessant å dra på visning for de aktuelle kjøperne.
Nominert og diplom til:
Eiendomsmegler 1 Telemark, avd. Porsgrunn, v/ Eiendomsmegler MNEF Per Arne Sandersen og Eiendomsmegler MNEF Heidi Solvang
For markedsføring av Wrights gaard
Juryens begrunnelse: En eiendom med en spennende historie fortalt med et forførende grep. Filmen tar seeren med på en reise gjennom den herskapelige gården, og man lever seg virkelig inn i den verden som var – samtidig som man lett ser hvordan man selv kan leve der i dag.
Beste markedsføring av ny bolig

Gullmegler 2018:
Attentus Eiendomsmegling Kolbotn v/Eiendomsmegler MNEF Bent André Norderhaug
For markedsføring av prosjektet Centralen – Myrvoll stasjon
Juryens begrunnelse: Her var ikke utfordringen bare å selge en ny bolig – men også å selge tanken om å bosette seg med familien et sted man ikke nødvendigvis hadde tenkt på på forhånd.
Og det gjøres helt riktig her, med mye empati og forståelse for målgruppen og behovene man har. Det blir fort mange spørsmål man stiller seg, og her får man svar på det meste.
Nominert og diplom til:
Eiendomsmegler 1 Fjellmegleren, Geilo v/Eiendomsmegler MNEF Christian Haatuft
For markedsføring av prosjektet Geilohovda
Juryens begrunnelse: Et eksklusivt boligprosjekt, som har blitt markedsført med stil. Her er objektene til salgs presentert ryddig og smakfullt på nettsiden og i annonsering, med utsøkt billedbruk. Salgsprospektet man får med seg på visning, har høy coffee-table-faktor, som man bare kan anta forsterket kjøpslysten hos de interesserte.
Nominert og diplom til:
Meglerhuset Rele AS, Haugesund v/Eiendomsmeglerfullmektig MNEF Asbjørn Hovland
For markedsføring av prosjektet Kvednatunet
Juryens begrunnelse: En gjennomtenkt salgskampanje med en god strategi for å vekke interessen rundt et boligfelt i et område, der beliggenheten var en avgjørende faktor. Ved å skape engasjement rundt området først, fikk man mye god PR og momentum, når det var tid for å introdusere boligprosjektet.
Eiendomsmeglerforetaket med flest medlemmer i NEF i forhold til antall ansatte

Gullmegler 2018:
Eiendomsmegler 1 SR-Eiendom AS
v/Eiendomsmegler MNEF Tormod Roth
Begrunnelse: En soleklar vinner i år, som i kraft av sin størrelse og andel NEF-medlemmer, drar hjem denne prisen. 191 av 192 meglere er medlemmer og det er intet annet enn imponerende.
Årets innovasjon innen eiendomsmegling
Ingen nominerte
Juryens begrunnelse: Innovasjon blir fort et slitt begrep, når ordet brukes om nye måter å pakketere et produkt eller tilgjengeligjøre informasjon på. Årets innovasjon henger høyt og juryen etterlyser ideer og løsninger som virkelig tar eiendomsmeglingsfaget et skritt videre, for både bransjen og kundene.