NKB

Fornøyde kunder av eiendomsmeglingstjenester

Eiendomsmeglere scorer i gjennomsnitt veldig høyt på kundetilfredsmålinger, og i året utgave av Norsk Kundebarometer klatrer eiendomsmeglerkjedene ytterligere et hakk opp på listen.

Alle de fem store eiendomskjedene som er med i undersøkelsen scorer gjennomgående bra, men det er kundene til Eie Eiendomsmegling som er aller mest fornøyde. På plassene bak følger Aktiv Eiendomsmegling og Privatmegleren.

Norsk Kundebarometer 2023 omfatter til sammen 159 bedrifter fra 30 ulike bransjer i forbrukermarkedet. 5.184 norske forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. De to parameterne de scorer på er i forhold til kundenes tilfredshet og lojalitet.

Eie Eiendomsmegling kom på en 20. plass på totalisten over alle selskapene.

– Dette er svært gledelig og en annerkjennelse og bekreftelse på at vi leverer på et kontinuerlig høyt nivå. Dette er tredje året EIE vinner bransjeprisen. Hver dag står vi på for å yte premium rådgivning gjennom skreddersydde råd og løsninger og et solid meglerhåndverk. Det skaper trygghet og forutsigbarhet gjennom hele boligprosessen. Våre kunder har lagt ned mye tid og innsats i sine hjem. De fortjener det samme fra oss, sier markedsdirektør i EIE, Stina Bredal-Rørvik.

Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. Vinmonopolet tok i år topplasseringen fra Finn.no.

Beste franchisekjede

EIE eiendomsmegling vant i slutten av april også kåringen for «Årets franchisekjede» 2023.

– Årets vinner har over flere år hatt stor vekst og kontinuerlig fokus på utvikling av sine franchisetakere. De vi har snakket med er gjennomgående svært fornøyd med rammebetingelser og oppfølging fra kjedekontoret. Franchisetakerne gjør det godt i et tøft marked, sier juryleder Fredrik Vegsgaard.

Del artikkel